“သံုးဘ၀သစၥာ” အခန္းဆက္အခ်စ္ဂမၻီရ၀တၳဳရွည္ၾကီး ေအာင္ေကာင္းမြန္(လားရွိဳး)

                                                            အခန္း(၃)
                                             “မေမ႔နိုင္ေသာဘ၀၏မွတ္စု”

လား႐ိႈးနန္းေဟ၀န္ပန္းျခံထဲက ဓါတ္ပံုဆရာခ်ာတိတ္ဆိုလွ်င္ မသိသူမရွိေအာင္ပင္ လူငယ္တို႔၏ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ ျဖစ္ေန ေလေတာ့၏။ စီးကရက္ေသာက္ျခင္း၊ ညေနတြင္ ဘီယာေသာက္ျခင္းမ်ား ျပဳေနေသာ္လည္း အလုပ္ကိုေတာ့ အပ်က္အစီး လံုး၀မခံေပ။ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ႏႈန္းသည္ တစ္ရက္ထက္တစ္ရက္ အေရအတြက္က်သည္ဟူ၍မရွိ . . . တိုး၍တိုး၍သာေနေလေတာ့ ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြႏု္ပ္၏ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကသူမ်ားလည္း ကၽြႏု္ပ္အေပၚတြင္ စိတ္ခ်ၿမဲခ်ေနၾက၏။ ေန႔စဥ္ ကၽြႏု္ပ္သည္ နံနက္ (၅း၃၀)နာရီအခ်ိန္တြင္ ဆရာမ်ားအိမ္သို႔အေရာက္သြားၿပီးလွ်င္ လုပ္စရာရွိသည္မ်ားလုပ္၍ လား႐ိႈးေစ်းႀကီး အတြင္းတြင္ရွိေသာ ဓါတ္ပံုဆိုင္အားဖြင့္ေပးရ၏။ ဆိုင္ဖြင့္ၿပီးလွ်င္ ယခင္ေန႔က ကၽြႏု္ပ္႐ိုက္ခဲ့ေသာဓါတ္ပံုမ်ားကိုစီရ၏။ ဖလင္ႏွင့္ဓါတ္ပံုတြဲ၍ ပလပ္ စတစ္အိတ္အတြင္းသို႔ထည့္ရ၏။ ထိုအိတ္၏ေနာက္ေၾကာတြင္ ေဆာ့ပင္ႏွင့္ ေဘာက္ခ်ာ စာအုပ္တြင္းမွ ဓါတ္ပံုစာရင္းအတုိင္း စရံေငြ၊ က်န္ေငြမ်ားေရးရ၏။


ဤသို႔ ေန႔စဥ္ပံုမ်ားစီၿပီးခ်ိန္သည္ နံနက္ (၇း၃၀)နာရီအခ်ိန္ခန္႔ပင္သာျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေခတၱမွ်နားၿပီး ဆရာမ်ားထံခြင့္ေတာင္းကာ နံနက္စာကို ထြက္၍စားတတ္ ၏။ ကၽြႏု္ပ္ နံနက္စာစားၿပီး ဆိုင္သို႔ျပန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္မွာေတာ့ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္အတူ ပန္းျခံတြင္းတြင္ ဓါတ္ပံု႐ိုက္သူ ကင္မရာမင္း ႏွစ္ဦးမွာ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ဆိုသလို ေရာက္လာၾကတတ္ၿမဲျဖစ္၏။ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးမွာ ကပ်ာကယ်ာႏွင့္ပင္ ဓါတ္ပံုစီၾက၏။ ဆရာႀကီးျဖစ္သူမွာ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးအား မၾကာမၾကာပင္
“မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ . . . မနက္ခပ္ေစာေစာေလးလည္း လာၾကဦးေလ ကြာ . . . အခုဟာက မင္းတို႔က . . . တစ္ရက္လည္းမဟုတ္ . . . ႏွစ္ရက္လည္းမဟုတ္ . . . ေန႔တိုင္း ဒီလိုဘဲ . . . ေနာက္က်လာၿပီးရင္ ပ်ာပ်ာ . . ပ်ာပ်ာနဲ႔လုပ္ၾက . . . မင္းတို႔အိမ္မွာ ဘာေတြမ်ားလုပ္စရာရွိလို႔လဲကြာ . . . မင္းတို႔ေတြက … မင္းတို႔ထက္ အသက္အရြယ္အမ်ားႀကီးငယ္တဲ႔သူေတြအလုပ္လုပ္ေနၾကတာကိုၾကည္႔ျပီးအားနာၾကပါဦး”ဟုေျပာကာ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးအား ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ပင္ အစဥ္ခုိင္းႏႈိင္း၍ေျပာေလ၏။


ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးမွာ ကၽြႏု္ပ္အား လြန္စာမွမုန္းၾက၏။ ကၽြႏု္ပ္မေကာင္းေၾကာင္းမ်ားအား ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ . . . မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ အစဥ္ပိုပိုသာသာႏွင့္ပင္ ကၽြႏု္ပ္မရွိခ်ိန္၌ ဆရာသမားမ်ားျဖစ္သူတို႔ထံ တိုင္ၾကားတတ္ၾကေလ၏။ ဤသို႔ တိုင္ၾကားေနျခင္းကို ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ပညာသင္ဘက္ စံေမာင္ဆိုသူမွ ကၽြႏု္ပ္အား အစဥ္ျပန္၍ ေျပာျပေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္မွာ ေကာင္းစြာသိရေလ၏။ မည္သူက ကၽြႏု္ပ္၏အေၾကာင္း မည္သို႔ပင္ေျပာသည္ျဖစ္ေစ ကၽြႏု္ပ္ဆရာသမားမ်ား မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲကို အစဥ္ ၾကည့္႐ႈ သတိျပဳတတ္သူ ကၽြႏု္ပ္အတြက္ေတာ့ လုပ္စရာရွိသည္မ်ားကို မွန္မွန္လုပ္ၿမဲအတိုင္းသာ လုပ္ေန ေလေတာ့၏။
တစ္ေန႔တြင္ . . . ကၽြႏု္ပ္သည္ ပန္းျခံသို႔ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ရန္သြား၏။ တခါတရံတြင္ သံုးဦး အတူသြား၏။ ထိုေန႔သည္ တစ္ဦးတည္း သြားသည့္ေန႔ျဖစ္၏။ ပန္းျခံႀကီးတစ္ခုလံုးသည္ လံုျခံဳေရးစစ္သားမ်ားႏွင့္ ကာရံထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို ကၽြႏု္ပ္သည္ ဘာျဖစ္လို႔ျဖစ္သည္မသိ အ့ံအားသင့္၍သြားမိ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကၽြႏု္ပ္မွာ ကင္မရာ လည္းလြယ္ထားသလို ပန္းျခံအတြင္း တာ၀န္ရွိသူျဖစ္၍ အ၀င္ဂိတ္တြင္ အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာ၍၀င္မည္ဟုဆံုးျဖတ္ၿပီး တစ္ဦးတည္း ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့၏။ ဂိတ္၀အေရာက္တြင္ စည္ပင္၀န္ထမ္းတစ္ဦးႏွင့္ေတြ႕၍ ၄င္းမွာ “ဟာ . . . ခ်ာတိတ္ … မင္းတစ္ေယာက္တည္းလာတာလား . . . ဒီေန႔”ဟု ေျပာဆိုကာ ကၽြႏု္ပ္အား ဂိတ္၀မွ အတြင္းသို႔ေခၚေဆာင္သြား၏။


ပန္းျခံတြင္းသို႔ေရာက္လွ်င္ ၄င္းစည္ပင္၀န္ထမ္းျဖစ္သူ ကိုရင္ထြန္းအား ကၽြႏု္ပ္မွ မည္သို႔ျဖစ္တာလည္းဟု မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲခတ္၍ ေမးၾကည့္လိုက္၏။ “ခ်ာတိတ္ရာ . . . မင္းမသိဘူးလား . . . ဒီေန႔ ပန္းျခံေအာက္က နန္းေဟ၀န္ ေရကူးကန္ဖြင့္ပြဲေလကြာ . . . အဲ့ဒါ တိုင္းမွဴးလာမယ္ေလ . . . ဒီေန႔ေတာ့ မင္းပန္းျခံထဲမွာ . . . တစ္ေယာက္တည္း ေအးေအးေဆးေဆး လမ္းသာေလွ်ာက္ေနေတာ့ . . . ဓါတ္ပံုလည္း ဘယ္သူမွ႐ိုက္မွာမဟုတ္ဘူး . . . တိုင္းမွဴး ေရကူးကန္မွာ ရွိေနသ၍ ဒီပန္းျခံထဲကိုလည္း ဘယ္သူမွလည္း လံုျခံဳေရးအရ ၀င္ရမွာမဟုတ္ဘူး”ဟုပင္ အားေပးစကားေျပာ၍ စည္ပင္႐ံုး ဘက္သို႔ ထြက္သြားေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္လည္း ဘာလုပ္လို႔ လုပ္ရမွန္းမသိျဖစ္၍ ကင္မရာလြယ္ရင္းႏွင့္ပင္ ပန္းျခံတြင္း တစ္ဦးတည္း ေျခဦးတည့္ရာေလွ်ာက္သြားေလ၏။ ၿပီးလွ်င္ ထိုေန႔ဖြင့္ပြဲျပဳလုပ္မည့္ ေရကူးကန္ရွိရာႏွင့္အနီးတြင္ရွိေလေသာ ေရပန္းအလွကန္နံေဘးတြင္ တစ္ဦးတည္းထုိင္ရင္းပင္ ဟိုေတြးဒီေတြး ေတြးေနမိေတာ့၏။


မ်ားမၾကာမီမွာပင္ အေရွ႕ေျမာက္တုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္တိုင္းမွဴးႀကီးသည္ နန္းေဟ၀န္ဥယ်ာဥ္ ေရကူးကန္ဖြင့္ပြဲအခမ္း အနားသို႔ ေရာက္ရွိလို႔လာေလ၏။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာပင္ နန္းေဟ၀န္ဥယ်ာဥ္ ေရကူးကန္အဖြင့္ဆိုင္းဘုတ္ေရွ႕တြင္ မိုးပ်ံ ဗူေဖာင္းမ်ားျဖင့္ ဖဲႀကိဳးကိုျဖတ္၍ ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး ေရကူးကန္အတြင္း ဟုိဟုိဒီဒီလမ္းေလွ်ာက္၍ၾကည့္ေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္မွာလည္း ပန္းျခံတြင္းရွိ ေရပန္းတည္ရွိရာႏွင့္ဆိုလွ်င္ ျခံစည္း႐ိုးသာျခားထားသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခမ္းအနားဖြင့္လွစ္မႈမ်ားကို အေသးစိတ္ေတြ႕ရွိေနရ၏။ ၄င္းေရကူးကန္အား ကန္ထ႐ိုက္ယူ၍ ေဆာက္လုပ္သူလည္းျဖစ္၊ ထိုအခ်ိန္ကာလတြင္ ၄င္းေရကူး ကန္ကိုဘဲ တစ္ႏွစ္ကန္ထ႐ိုက္ယူသူလည္းျဖစ္သူ လား႐ိႈးၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖံုး ဦး၀င္းေဟာင္ဆိုသူမွာ ၄င္းေရကူးကန္ ျခံစည္း႐ိုးနားသို႔လာ၍ ကၽြႏု္ပ္ဘက္သို႔လွည့္ကာ လက္ယက္ေခၚေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္အေနႏွင့္လည္း မည္သူ႔ကိုေခၚေနတာလည္း မည္သူမွမရွိေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္ကိုသာေခၚေနေၾကာင္းကိုမူ သတိထားမိေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္မွ လက္ဟန္ေျခဟန္ႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္ကိုေခၚတာလားဟုေမးရာတြင္ ၄င္းကန္ထ႐ိုက္ႀကီးမွ ေခါင္းညိတ္ျပၿပီး အျမန္လာဆိုသကဲ့သို႔ေသာ အမူအရာႏွင့္ ထပ္မွန္လက္ယက္ေခၚေနျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္လည္း ခပ္သြက္သြက္ေလွ်ာက္၍ ပန္းျခံမွထြက္ၿပီး၊ တဖက္ ေရကူးကန္ ဖက္တံခါးမွ၀င္မည္အျပဳတြင္ ၄င္းကန္ထ႐ိုက္ႀကီးမွာ စိတ္မရွည္ေသာအမူအရာျဖင့္ပင္ေအာ္၍ေျပာေလေတာ့၏။ “ဟာ . . . ေကာင္ေလး . . . ဒီျခံစည္း႐ိုးႏွစ္ခုၾကားက မင္းရေအာင္၀င္လာခဲ့ . . . အခ်ိန္မရွိဘူး”ဟုဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္လည္း ျခံစည္း႐ိုးေခြးတိုးေပါက္္မွပင္ အေျပး၀င္သြားရေတာ့၏။


ကၽြႏု္ပ္အား ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္း႐ိုက္ခိုင္းေတာ့မည္ဆိုသည္ကိုလည္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ၿပီျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္လည္း တိုင္းမွဴးအား ႐ိုက္ခိုင္းမည္ဟုေတာ့မထင္မိေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြႏု္ပ္၏အသက္အရြယ္မွာ ထိုစဥ္က (၁၂)ႏွစ္ေက်ာ္မွ်သာရွိသာ ကေလးတစ္ေယာက္္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္က တိုင္းမွဴးအား ဓါတ္ပံု႐ုိက္ေပးရဲလို႔ ႐ိုက္ေပးသည္ဘဲထားဦး၊ တိုင္းမွဴးႀကီးႏွင့္အတူပါ၀င္ေနေသာလူႀကီးမ်ားမွာ မည္သည့္နည္း ႏွင့္မွ်လက္ခံမည္မဟုတ္ဟု ကၽြႏု္ပ္ထင္မွတ္ထား၏။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္အထင္မွာ ထိုစဥ္က အလြဲႀကီးလြဲသြားေတာ့၏။ ကန္ထ႐ိုက္ႀကီး ဦး၀င္းေဟာင္မွာ ကၽြႏု္ပ္အား “တိုင္းမွဴးကို မင္း႐ိုက္ေပးရဲလား . . . ဓါတ္ပံုေျပာတာ”ဟု ႐ႈတုတု ေနာက္ ေတာက္ေတာက္ေမး၏။ ကၽြႏု္ပ္မွ “ဦးေလးကလည္း . . . မေနာက္ပါနဲ႔ . . . တိုင္းမွဴးကလက္ခံမယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္႐ိုက္မယ္” ဟုပင္ေျပာလိုက္၏။ ထိုအခါ ကန္ထ႐ိုက္ႀကီးဦး၀င္းေဟာင္မွာ မည္သည့္စကားမွမေျပာေတာ့ဘဲ ကၽြႏု္ပ္လက္ကိုဆြဲသြားၿပီး ေရကူးကန္နံေဘးရွိ တိုင္းမွဴးႀကီးႏွင့္ အထူးဧည့္သည္မ်ားရွိရာသို႔ေခၚသြားေတာ့၏။ ကၽြႏု္ပ္မွာ ဆရာသမားမ်ား၏ ဆံုးမစကား ကို သတိထား၍ ဂ႐ုျပဳေတာ့၏။ ေနေျပာင္းျပန္မ႐ိုက္ရ၊ ႐ိုက္ခါနီးတြင္ အာပါခ်ာႏွင့္ စပစ္(Speed)ကို စစ္ရမယ္။ တစ္ပံု႐ိုက္ၿပီးလို႔ ေမာင္းတင္တိုင္း ဖလင္တက္မတက္စစ္ရမယ္။ ဖိုးကတ္(Focus)ကို ေအးေဆးစြာႏွင့္ျပတ္သားေအာင္ခ်ိန္၊ ဟူသည့္ အခ်က္အား ဆင္ျခင္၍ ႐ိုက္ရန္ျပင္ေတာ့၏။


ထိုအခ်ိန္ Lighting ေန အေျခအေနကိုၾကည့္ရ၏။ ေနရာေရြးရျပန္၏။ ထိုအခ်ိန္မွာဘဲ ဦး၀င္းေဟာင္မွာ တိုင္းမွဴးႀကီးအား အမွတ္တရဓါတ္ပံု ႐ိုက္ရန္သြား၍ေခၚေလ၏။ တိုင္းမွဴးမွာ ကၽြႏု္ပ္အား ျမင္လွ်င္ “ဦး၀င္းေဟာင္ . . . ခင္ဗ်ားဓါတ္ပံုဆရာက ႀကီးလွေခ်လား”ဟုေျပာ၏။ ထိုစကားၾကားၾကရသူအေပါင္းမွာ ၀ါးကနဲပင္ ၿပိဳင္တူရယ္ေမာၾကေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္မွာေတာ့ အနည္းငယ္ ရွက္သြားမိ၏။ ဦး၀င္းေဟာင္မွာ ကၽြႏု္ပ္ဘက္မွ ရပ္တည္၍ ေထာက္ခံ စကားေျပာေလ၏။ “ဒီေကာင္ေလး ဓါတ္ပံု႐ိုက္တာ သိပ္ေတာ္တယ္ . . . ကၽြန္ေတာ့အိမ္မွာ ဘာလုပ္လုပ္ သူ႔ကိုဘဲ႐ိုက္ခိုင္း တာ”ဟု ၀င္၍ေျပာေလ၏။


ကၽြႏု္ပ္လည္း အနည္းငယ္ ေနသာထိုင္သာရွိ၍သြားေတာ့၏။ ထို႔ေနာက္ စုေပါင္းပံု (Group Photo)႐ိုက္ရန္ေနရာစီ ေပး၏။ ၿပီးလွ်င္ ခ်ိန္ၾကည့္ရာတြင္ လူအုပ္စုမ်ားေသာေၾကာင့္ ကင္မရာျဖင့္မဆန႔္ျဖစ္ေန၏။ အဲ့ဒီ နန္းေဟ၀န္ ေရကူးကန္နံေဘးမွာဘဲ အေရွ႕ေျမာက္တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္တိုင္းမွဴးႀကီးႏွင့္ ၾကြေရာက္လာေသာ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲ၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖတို႔ စုေပါင္းဓါတ္ပံု႐ိုက္ကူးေပးခဲ့ရပါတယ္။ ဓါတ္ပံုတိုင္းေစ့ကို ကၽြန္ေတာ္ မ႐ိုက္ခင္တစ္ခါ၊ ႐ိုက္ၿပီးတစ္ခါ အေသအခ်ာစစ္ေဆးၿပီး သတိနဲ႔႐ိုက္ကူးခဲ့လို႔ ပံုထြက္ေကာင္းမယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လို႔ စုေပါင္းပံုထဲမွာ လူအမ်ားဆုံုးျဖစ္တဲ့ ပံုတစ္ပံုကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စိတ္အနည္းငယ္ ဇႏိုးဇေနာက္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ထိုစဥ္အခ်ိန္ကာလ ဓါတ္ပံုကင္မရာမွန္သမွ်ဟာ ဖလင္နဲ႔႐ိုက္ရတဲ့ ကင္မရာေတြႀကီးဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ယခုအခ်ိန္ကာလႀကီးလို Digital Camera မေပၚေသးပါ။ ယခုအခ်ိန္ ကင္မရာေတြလို wide နဲ႔ Zoom ကလည္း မပါေသးပါ။ ပံုတစ္ပံု ႐ိုက္ေတာ့မယ္ ဆို ႐ိုက္တဲ့ကင္မရာမင္းကျဖစ္ေစ၊ အ႐ိုက္ခံတဲ့သူကျဖစ္ေစ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ျပဳၿပီး အကြာအေ၀း အေနေတာ္ျဖစ္ေအာင္ တိုင္းထြာ႐ိုက္ကူးရတဲ့ေခတ္ကာလျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ လူအုပ္စုသိပ္မ်ားေတာ့ ကင္မရာနဲ႔မဆန္႔ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔လည္း ေနာက္ကိုထပ္ဆုတ္လို႔မရေတာ့တဲ့အေျခအေနပါ။ ေနာက္မွာ အုတ္နံရံသာရွိပါေတာ့သည္ျဖစ္ၿပီး စုေပါင္းပံု႐ိုက္ခံေနေသာ တိုင္းမွဴးႀကီးႏွင့္ လူႀကီးမ်ားမွာလည္း ဘယ္လိုမွ ေနာက္ထပ္ဆုတ္လို႔မရေတာ့ပါ။ ေနာက္တြင္ ေရကူးကန္သာရွိပါေတာ့သည္။

ယခုေခတ္ကာလႀကီးလို ပံု(၂)ပံုျပန္ဆက္ႏိုင္သည့္ (Digital Photoshop Software) မ်ားလည္း ထိုစဥ္တြင္ ဘယ္နားေရာက္ ေနမွန္းကိုမသိရေသးပါ။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ကၽြႏု္ပ္မွာ အလြန္အခက္အခဲ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ႐ိုက္ေနဆဲ ကင္မရာျမင္ကြင္းႏွင့္ ပံုထြက္ဟာ အနည္းငယ္ကြာေၾကာင္းကို ကၽြႏု္ပ္စစ္ေဆး ထားသည္မ်ားရွိေၾကာင္း၊ ထိုစစ္ေဆးခ်က္မ်ား၏ကြာဟခ်က္ကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္အနည္းစပ္ဆံုး မွတ္ထားေသာ ေၾကာင့္ ဒီပံု ဆန္႔ကိုဆန္႔ရမည္ဟု အရဲစြန္႔၍ ႐ိုက္ခ်လိုက္ပါေတာ့သည္။

ထိုစဥ္အခ်ိန္တြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔႐ိုက္ကူးၿပီးဖလင္မ်ားကို ဆရာ ျဖစ္သူထံတြင္ ညေန(၄း၀၀)နာရီအေရာက္သြား၍ ပို႔ေပးရပါသည္။ သို႔မွသာ ထိုပံုမ်ား ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္အခ်ိန္တြင္ ပံုထြက္ မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ညေန(၄း၃၀)နာရီတိတိတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ဆရာသမားျဖစ္သူမွာ ဖလင္ေဆးသည့္အလုပ္ကိုျပဳလုပ္ပါ တယ္။ ထိုဖလင္မ်ားေဆးၿပီး အေျခာက္ခံ၍ ည(၇း၀၀)နာရီမွစ၍ ကူးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အကြက္စား႐ိုက္ေနၾကေသာ ကင္မရာမင္းအားလံုးဟာ ေနာက္တေန႕ လာယူမည့္ပံုမ်ားရွိသည့္ ဖလင္လိတ္မွန္သမွ်ကို ထိုေန႔ ညေန(၄း၃၀)နာရီအေရာက္ ဆရာမ်ားထံသို႔ ပို႔ေပးရပါသည္။

ထိုေန႔တြင္ ကၽြႏု္ပ္သည္ တိုင္းမွဴးႀကီး အခမ္းအနားဖြင့္လွစ္မႈစုေပါင္းပံုပါ ဖလင္လိတ္ကို ပံုထြက္သည္အထိမေစာင့္၊ ဖလင္ေဆးၿပီး ဖလင္ေပၚတြင္ ႐ိုက္ကူးပံုေဖာ္မႈ အေျခအေနကိုသိရွိႏိုင္ေအာင္ကိုပင္ ဖလင္ေဆးၿပီးခ်ိန္အထိ အေမွာင္ခန္း အျပင္တြင္ေစာင့္ေနမည္ဟုဆံုးျဖတ္၍ တစ္ဦးတည္း အိမ္ေရွ႕ လိေမၼာ္ပင္ေအာက္ရွိ ဒါန္းကုလားထိုင္တြင္ထိုင္၍ေစာင့္ေနေတာ့ ၏။ တခဏမွ်ေစာင့္ေနၿပီးလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ဆရာသမားတစ္ဦးသည္ ထြက္၍လာ၏။ ကၽြႏု္ပ္ေစာင့္ေနသည္ကို ျမင္လွ်င္ “ေ၀လင္း… မင္းပန္းျခံျပန္မသြားဘဲ . . . ဒီမွာဘာလုပ္ေနလည္း”ဟုေမးေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္လည္းဘာျပန္ေျပာရမွန္းမသိ၍ အဆင္ေျပသလို ေျပာမယ္ဟုဆံုးျဖတ္ၿပီး “ကၽြန္ေတာ္အခုေဆးတဲ့ပံုေတြထဲမွာ ထပ္ကူးပံုပါလို႔ . . . အဲ့ဒီထပ္ကူးပံုေတြလည္း မနက္ျဖန္ယူဖို႔ ခ်ိန္းထားၿပီးျဖစ္လို႔ ဖလင္မွတ္ဖို႔ေစာင့္ေနတာပါခင္ဗ်ား”ဟုပင္ လိမ္လိုက္မိ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ဆရာျဖစ္သူက ျပံဳး၍ “မင္း . . . လာလိမ္မေနနဲ႔ . . . တိုင္းမွဴးကို႐ိုက္ထားတဲ့ပံုေတြေကာင္းမေကာင္း မင္းသိခ်င္လို႔ ေစာင့္ေနတာမလား”ဟုေျပာေလ၏။ ထို႔ ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္လည္း ဘာမွ်ျပန္မေျပာႏိုင္ေတာ့၍ ဘာမွမေျပာေတာ့ဘဲ ေခါင္းသာညိမ့္ျပလုိက္ေတာ့၏။ ဆရာျဖစ္သူမွ “သြား မင္း . . . ပန္းျခံျပန္ေတာ့ . . . ငါဖလင္ေဆးၿပီးရင္ မင္းကုိလာေျပာမယ္”ဟု ကၽြႏု္ပ္အား ပန္းျခံသို႔အတင္းျပန္လႊတ္ေတာ့၏။

ကၽြႏု္ပ္ပန္းျခံေရာက္ၿပီး ညသာေမွာင္သြား၏။ ကၽြႏု္ပ္ဆရာျဖစ္သူေရာ မည္သူမွ်ပါ ဆရာထံမွ သတင္းစကားလာေျပာ သည္ဟူ၍ မရွိခဲ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္လည္း လြန္စြာပင္စိတ္ပူသြားေတာ့၏။ ည(၇း၃၀)နာရီအခ်ိန္တြင္ ကၽြႏု္ပ္ပန္းျခံမွ ဆရာ မ်ားအိမ္သို႔သြား၍ ကင္မရာအပ္၏။ ၿပီးလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ဆရာမ်ားအေမွာင္ခန္းမွ ကၽြႏု္ပ္ေရာက္ေနေၾကာင္းၾကားႏိုင္ရန္အသံေပး၏။ ေခၚ၀ံျခင္းမျပဳရဲေသာေၾကာင့္သာ ဤသို႔အသံေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တခဏတြင္ ကၽြႏု္ပ္ဆရာ ကိုေက်ာ္သက္ဆိုသူသည္ ထြက္၍လာေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္ကိုျမင္လွ်င္ မ်က္ႏွာပ်က္သြား၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ အလြန္အမင္းစိတ္ပူ၍သြား၏။ ဒူးမ်ားပင္တုန္လာ ေတာ့၏။ အသံပင္မထြက္ႏိုင္ေအာင္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈလြန္ကဲရေတာ့၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ႀကိဳးစား၍ ဆရာသမားကို ေမးမည္အျပဳ တြင္ “ေ၀လင္း . . . မင္းဓါတ္ပံု႐ိုက္တာလည္း တစ္ႏွစ္ျပည့္ေတာ့မယ္ . . . အခုထိ ပံုေတြက ႐ိုက္တာ အထူအပါးမညီဘူး”ဟု ဆို၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ တိုင္းမွဴးပံုေတြ ကူးလို႔ရလားဟုေမးမည္အျပဳတြင္ ဆရာျဖစ္သူမွ “တိုင္းမွဴးပံုေတြဆို လံုး၀ကူးလို႔မရဘူး”ဟု ေျပာေလေတာ႔၏။

ထိုစကားၾကားရလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္လည္း စိတ္ဓါတ္အႀကီးအက်ယ္ က်သြားေတာ့၏။ “ဟား . . . ဒါဆို ဘယ္လိုလုပ္မ လည္း . . . ဘယ္လိုေျပာရမလည္း . . . ထိန္းၿပီးကူးလို႔မရဘူးလား . . . ဆရာ”ဟု ျပန္၍ေမးမိ၏။ “မရဘူးကြာ . . . ဘယ္လို မွ မရဘူး”ဟု ဆိုေလ၏။ ဆရာျဖစ္သူသည္ ကၽြႏု္ပ္အားေသခ်ာၾကည့္၍ “ေ၀လင္း . . . မင္းေၾကာက္ေနတာလား . . . ဒူးေတြ တုန္ေနတယ္ ဟုတ္လား”ဟုဆို၍ ကၽြႏု္ပ္ဒူးမ်ားအား ကိုင္ၾကည့္၏။ အမွန္ပင္ ကၽြႏု္ပ္၏ဒူးမ်ားတုန္ေနေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္၏ဆရာမွ “မင္းမေၾကာက္ပါနဲ႔ . . .တာ၀န္ရွိသူကို ငါတို႔ဖုန္းဆက္ေျပာထားၿပီးၿပီ . . . သူတို႔ မင္းကို အျပစ္တင္မွာမဟုတ္ပါဘူး . . . မင္းက ကေလးဘဲ . . . ဓါတ္ပံု႐ိုက္လို႔ ဓါတ္ပံုပ်က္တယ္ဆိုတာက . . . လူႀကီးေတြေတာင္မွျဖစ္တတ္တာဘဲဥစၥာ . . . မင္း စိတ္မပူပါနဲ႔ကြာ . . . ကဲ . . . ျပန္ေတာ့ … ျပန္ေတာ့”ဟုဆို၍ ကၽြႏု္ပ္အား အိမ္သို႔ေခ်ာ့ေမာ့ကာ ျပန္လႊတ္လိုက္ေလေတာ့၏။

ထိုေန႔ညသည္ တစ္ညလံုး ဘယ္လိုမွအိပ္၍မရေတာ့ပါ . . .။ မိုးလင္း၍သြားေတာ့၏။ ကၽြႏု္ပ္ဆုံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုအား လည္း အၿပီးခ်လိုက္မိေတာ့၏။ ငါဓါတ္ပံုမ႐ိုက္ေတာ့ဘူး . . . ငါ့အေပၚမွာ ေစတနာေမတၱာအျပည့္ထားၿပီး ပညာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ငါ့ဆရာသမားေတြကို သြားကန္ေတာ့မယ္။ ၿပီးရင္ ငါအလုပ္ထြက္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မိလိုက္ေတာ့၏။
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ခါတိုင္းနံနက္ခင္းမ်ားလို ၀ိရိယလည္း မရွိသကဲ့သို႔ စိတ္ႏွလံုးသည္လည္း ညႇိဳးႏြမ္း၍ ပင္ေနေလၿပီျဖစ္၏။ အလြန္ကိုပင္ တက္ၾကြလန္းဆန္းၿပီး ေအာင္ျမင္မႈမ်ား လႊမ္းျခံဳထားသည့္ ကၽြႏု္ပ္ႏွလံုးသားသည္ ညႇိဳးႏြမ္း ႐ံႈ႕တြေနေသာ ပန္းပြင့္ေျခာက္ပမာပင္ ျဖစ္ေနဟန္တူေတာ့၏။ ျဖည္းညင္းစြာပင္လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဓါတ္ပံုဆိုင္သို႔လာခဲ့ ေတာ့၏။



ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္ . . . ။


ေမတၱာအနႏၱျဖင့္
ေအာင္ေကာင္းမြန္(လား႐ိွဴး)

Popular posts from this blog

ကိုးန၀င္း မိုးလင္းမွသိမယ္ အဓိ႒ာန္(မင္းသိခၤ)

ေသြးထြက္ေအာင္ မွန္သည္ဆိုေသာေဗဒင္(မင္းသိခၤ)

သင္၏အဂၤလိပ္ေမြးသကၠရာဇ္ကေျပာေသာသင္၏အေၾကာင္း

“တကယ္ခ်စ္လို႕လား၊ အ​ပျ​ော်တွဲမွာလားတဲ့” (နှင္းအိဝေ)

ပီယသိဒၶိအေဆာင္